Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gotek in A2000 herkent geen USB sticks?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Gotek in A2000 herkent geen USB sticks?

    Ik heb hier al een hele poos een Gotek drive liggen die ik ergens vorig jaar heb overgenomen van Tahoe. Deze zou de Amiga firmware al hebben in ieder geval.

    Nu heb ik eindelijk tijd en een machine waar deze uitermate geschikt voor is, mijn Amiga 2000 met rev 6 mainboard.

    De drive ingebouwd in plaats van DH0, USB van 4GB FAT32 geformatteerd en de SELECTOR.ADF erop gezet, naast nog een hele lading andere ADF-files. Stick erin en booten.. Helaas, de Gotek laat --- op het display zien. Ok, andere USB stick. Een van 16GB welke op dit moment een Windows 10 install erop heeft. ADFs erop, in A2000 en ik de Gotek laat alleen 000 zien. Knopjes drukken heeft geen zin en de Amiga 2000 boot ook niet (Kickstart 1.3 heb ik er nu nog in zitten).

    Derde USB stick, een 4GB exemplaar. Speciaal mijn Windows 10 gebruikt om zeker te weten dat deze FAT32 wordt geformatteerd (Mac heeft nogal de neiging er exFat van te maken) met alles standaard. ADF's erop en de Gotek laat vooral --- zien.

    Sluit ik de originele floppy aan met daarop gewoon Workbench, dan boot de Amiga door.

    Een ander ding wat opvalt, is dat de Amiga de DF1 niet probeert te lezen voor boot als de Gotek is aangesloten. Met de normale FDD doet hij dit wel?

    Ik heb de jumpers al geprobeerd op S0, S1 of M te zetten, maar alleen bij S0 lijkt het te werken. Dan heb ik nog een rij jumpers wat ik begrijp dat deze voor het programmeren is.

    Is de Gotek drive gewoon rot of doe ik ergens iets fout?

    #2
    Heb je al eens geprobeerd om via de early startup proberen te booten vanaf de DF1 ?

    Ik heb een tijdje geleden geprobeerd een gotek in mijn A4000 te bouwen via DF1, tot nu ook zonder succes.

    Waarom de usb sticks het niet doen.. daar ik heb zo geen antwoord op..

    Comment


      #3
      Als ik in een early startup kan komen misschien wel, maar tot nu toe kom ik zelfs daar niet in.

      Comment


        #4
        Wat gebeurt er als je drive DF1: even fysiek verwijderd?
        [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

        Comment


          #5
          Geen verschil, already done :). Zojuist even geprobeerd zonder insteekkaarten erin, dan kom ik nog niet in het early startup menu (en beide muisknoppen werken).
          Last edited by WHiZZi; 25-10-2015, 18:41.

          Comment


            #6
            Heb je ook al eens geprobeerd om de firmware er opnieuw in te blazen ( je moet wel heel hard blazen!! ) ?

            Comment


              #7
              Ik heb hard geblazen maar door gebrek aan de correcte kabel maakt het geen tot weinig verschil. Inmiddels doet de Gotek ook niet meer 000 laten zien bij de enige USB-stick waar dit wel werkte. De teller van USB-sticks staat nu op een stuk of 7 die ik heb geprobeerd.

              Ik begin toch een donkerbruin vermoeden te krijgen dat de Gotek defect is of de firmware kapot gegaan (ofzo)

              Comment


                #8
                Ik stuur je deze mee..
                Hiermee kun je de gotek opnieuw flashen.
                + headers voor in de holes, mochten die er nog niet opzitten.. En een jumper om hem in prog mode te krijgen. Plus extra jumper wire voor de reset functie :)
                Attached Files

                Comment


                  #9
                  Hier kun je firmware plus uitleg vinden, voor als je dat nog niet wist.. :)


                  https://cortexamigafloppydrive.wordpress.com

                  Comment


                    #10
                    klinkt misschien raar, maar staan je jumpers goed op je drive?

                    Comment


                      #11
                      S0. S1 ook al geprobeerd, geen resultaat.

                      en gaaf tsb, dan gaat het mij lukken. Dank!

                      Comment


                        #12
                        Floppykabel andersom stoppen, kan ook helpen. Ik heb dit probleem al eerder gehad.

                        Comment


                          #13
                          Inmiddels dankzij tsb heb ik kick 3.1 in de A2000 die netjes werkt. Nu kan ik ook zien welke hardware ik allemaal heb dit werkt :P

                          Het blijkt dat de power cable van de 2e FDD niet goed waardoor deze niet werkte. Nu ik de kabel correct heb aangesloten (ik heb de hele bracket nu eens verwijderd om de kick erin te doen + batterij eruit te halen) en de boel aansluit, kan ie in ieder geval booten van df1 .. de Gotek lijkt nog steeds niet veel USB te willen lezen. Voordat ik ga herprogrammeren ga ik eerst nog 100% zeker een goede USB stick pakken. Die er nu is zat, wordt nu ook niet meer gelezen door mijn Mac :(

                          Comment


                            #14
                            It's aliiiiiiive...



                            De enige USB-stick die werkte heb ik geprobeerd en hij wilde spontaan booten. Helaas nu mijn Windows 10 installatie USB weg, maar dat is vast wel weer te downloaden. Het rare is dat ik hier nu 3 USB-sticks heb liggen die ik eerst kon lezen, heb geformatteerd en na het gebruiken in de Gotek herkent geen enkele computer de USB-stick nog. Misschien heeft de Gotek iets gesloopt door een verkeerd voltage op de lijnen. Ach ja, toch zonde van 2x 16GB en 1x 8GB USB-sticks.
                            Last edited by WHiZZi; 01-11-2015, 20:04.

                            Comment


                              #15
                              Kewl! \o/ (En goed hoe je met je neus de Amiga reset!) :.-)
                              [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

                              Comment

                              Working...
                              X